Przed obliczeniem wskaxnika nalezy przeczytać dołaczona literaturę! 1 - fishnet do granicy dzielnicy (typ poligon) 2 - przytnij fishnet 3 - ponumeruj kwadraty np pole o nazwie KWADRAT_ID (FID+1); nie licz powierzchni 4 - UNION (bud & Fishnet) = budynki przecięte siatką !!! JoinAttributes = ALL !!! 5 - Dissolve (by KWADRAT ID)nalezy połączyć budynki w obrębie kwadratów Fishnet, tak by poznać pogólna pow budynków w jednym oczku siatki; zaznacz wszystkie budynki i uruchom dissolve; nie zaznaczaj kwadratów. Jako statystykę wybierz COUNT (policzy ile było budynków w kwadracie). WYnik zapisz jako UNION_diss 6 - na warstwie UNION_diss są budynki przycięte do kwadratów; policz ich pow (metry kwadratowe) 7 - JOIN [attributes]: UNION_diss + Fishnet (trzeba połączyć budynki z fishnetem tak by móc policzyć stosunek pow budynków w kwadracie do po całego kwadratu; łaczymy po polu KWADRAT_ID 8 - dodaj nowe pole i przkopiuj pow budynku 9- dopiero teraz policz pow samych kwadratów 10 - wyraź różnicę w procentach (pow budd / pow fishnet) 11 - symbolizacja intensywność (uwzględnia całkowitą powierzchnie uzytkową budynku tj. liczba pięter * pow budynku) 1 - utwórz fishnet 2 - oblicz wysokość budynków 3 - podziel wysokość przez 3 aby uzyskac liczbę pięter każdego z budynków 4 - union 5 - sprawdź czy w tabeli warstwy UNION zachował się atrybut liczby pięter 6 - dodaj nowe pole PC i teraz polic powierzchnie całkowitą "PC" w obrębie oczka fishnet 7 - zaznacz tylko obrysy budynków budynki (select by attributes FidBud >= -1) 8 - dissolve - po polu FID Fishne + zaznacz odpowiednie statystyki tj. Suma PC 9 - Join 10 oblicz intensywność sumaPC/po fishnet 11 - symbolizacja